Martin Konvička podepsal smlouvu s Úsvitem… už si pomalu ani nevzpomenu čeho přesně, pak ji vypověděl a nakonec se nechal slyšet, že byla stejně neplatná. Vyrazil svoji advokátku Kláru Samkovou, pak ji vyloučil ze svého Bloku proti islámu a nakonec se jí omluvil a nabídl, že ji vezme zpátky. Vyrazil Janu Volfovou, obvinil ji z toho, že přikrádá, přikrádá, až zcela krade, a nakonec ji vzal zpátky. Rozpustil Blok proti islámu… ten se ale rozpustit nenechal a místo toho vyrazil Martina Konvičku. Díky Janě Volfové. Mezitím se zrodili APaČi. Nejdřív se zdálo, že mají Konvičku v popředí, pak v pozadí, a nakonec to vypadá, že jsou zcela bez Konvičky. I ten název mu někdo vyfoukl.
Ordinace v zahnědlé zahradě
Myslím, že by z toho byla úplně dokonalá telenovela. A měla by sledovanost, to tedy! Kýble popcornu. Kofola by tekla proudem. Možná i na brambůrky by došlo. A po odvysílání každé epizody by naši seriáloví experti vedli učené dišputace o tom, jak to bude dál. Kdo se rozpustí, kdo se vypustí, kdo bude s kým, jak a za kolik, a jaký název ten cirkus příště ponese.
Na začátku nového dílu by byla samozřejmě krátká rekapitulace předchozího děje. Úplně by postačily názvy jednotlivých epizod: IVČRN a Úsvit Tomia Okamury (pilotní díl)… BPI… Úsvit bez Tomia Okamury… Úsvit s Černochem… BPI s Úsvitem, BPI bez Úsvitu, BPI bez názvu, BPI bez Konvičky, Konvičkovi Apači, Konvičkovi Apači bez Konvičky, Alternativa pro Úsvit, Úsvit Martina Konvičky, plus závěrečné epizody Soumrak a Requiem pro Konvičku. Do této seriálové struktury by mohlo být zařazeno pár speciálů, např. Masokostní moučka a hymna s Hůlčičkou, Kostka proti islámu, Velké Káčko – legenda o apačském šamanovi, Rozpuštěný a vypuštěný, Vlčata a prasata a oneman show: Chtěl jsem být českým Trumpem: zpověď trumpety.
Seriálové obsazení se vlastně nabízí samo. V hlavní roli hrdinného bojovníka proti islámu a nelegálním imigrantům, kteří jsou tak fikaní, že je ani tisíc policajtů nenajde, samozřejmě toho času jihočeský islamofil a broukofob (nebo jak jsou ty cizí termity) Konvička. Role primadony musí rozhodně připadnout paní Yngland Hruškové, vždyť kdo by odolal jejímu procítěnému projevu a emocemi nabité sexualitě, ňuňuňu. O role hrdinných bojovnic za naši zem a bezpečnou kultůru se v castingu poperou ostřílená politická harcovnice Jana Burka Volfová s démonickou advokátkou Klárou Werich Samkovou a ačkoliv se zdá, že souboj by mohl být poněkud nevyvážený, nenechme se mýlit, tohle není houpačka a paní Klára za to umí taky pěkně vzít. Mezi bojovníky dozajista nevyhasnou šance chlapce s kuší Jirky Jiskry, chlapce “proč mám černou bundu a bílej svetr“ Jirky Černohorského, blanických rytířů Ády Benžemína a nelze opomíjet ani přitvrdlého rockera Aleše Brichtu, když tvrdý polkař Dan Landa naše vlastence tak zbaběle zradil. Rolí stárnoucího padoucha scénáři dozajista prospěje pan Sládek, kterému se jaksi stále nedaří vyškrábat z politického hrobečku, kde dřímá dobrých dvacet let, tak se aspoň vleže na dně tuží v rétorických cvičeních. A naštvaná máma Hrindová společně se Svobodným sociologem Hamplem v rolích moudrých vypravěčů, (nebo radši jen vypravěčů), nám konci každého dílu shrnou, co se to prokrílepána v té naší Ordinazzi zase dělo.